آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع)
سرخط خبرها

صحبت‌های پیشکوست تئاتر مشهد درباره ضرورت نقدپذیری نسل جوان تئاتر مشهد | نقد عقیم شده است

  • کد خبر: ۱۷۱۱۴۹
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
صحبت‌های پیشکوست تئاتر مشهد درباره ضرورت نقدپذیری نسل جوان تئاتر مشهد | نقد عقیم شده است
پیشکسوت تئاتر مشهد گفت: الان تئاتر مشهد با فعالیت پررنگ جوان‌های خلاق در حال پوست اندازی است؛ نسلی که خلاق است و نقد را می‌پذیرد.

شهرآرانیوز، رضا حسینی کارگردان پیشکسوت تئاتر مشهد در حاشیه برگزاری نقد و بررسی تئاتر دماوند در پردیس تئاتر مستقل مشهد گفت: در مواجهه با موضوع نقد در تئاتر به دو شکل برخورد می‌شود؛ اول اینکه تماشاگران، دوستان و منتقدان پس از پایان نمایش بلند می‌شوند، برای عوامل دست می‌زنند و از کارشان تعریف می‌کنند. در برخورد دوم اما همین افراد پایشان را که از سالن نمایش بیرون می‌گذارند  درباره ضعف‌های نمایش، ضعیف بودن بازی‌ها، طراحی صحنه ناملموس و دیگر نقایص کار صحبت می‌کنند! یعنی به فاصله ۱۰ قدم دیدگاه افراد به شدت تغییر می‌کند.

به گفته این پیشکوت تئاتر مشهد، دلیل این امر این است که از سویی جامعه هنری ما نقد پذیر نیست و از سوی دیگر منتقدان با توجه به برخورد احتمالی جامعه هنری دست به خود سانسوری می‌زنند تا فلان کارگردان ناراحت نشود، فلان بازیگر برخورد بدی با آن‌ها نکند و از این دست رفتارها. یعنی منتقدان ترجیح می‌دهند به جای صراحت خودسانسوری و به جای گفتن حقیقت مماشات کنند چون می‌دانند جامعه هنری نقدپذیر نیست.

او بر این باور است که این مسائل سبب شده تا در تئاتر منتقدانی صریح با بینش و اندیشه خاص نداشته باشیم حتی نشریات تخصصی تئاتر نیز در نقدهایشان مماشات می‌کنند و همه این عوامل سبب شده است تا نقد عقیم شود.

حسینی این مطلب را با این هدف عنوان می‌کند تا به نسل جوان تئاتر مشهد بگوید نقد پذیر باشند، برخلاف نسل گذشته که کم‌تر نقد را می‌پذیرفتند: « الان تئاتر مشهد با وجود فعالیت پررنگ جوان‌های خلاق در حال پوست اندازی است بنابراین به شما جوانان خلاق تئاتر مشهد توصیه می‌کنم برخلاف نسل گذشته که نقد را نپذیرفتند شما نقد را بپذیرید. ما قرار نیست مقابل شما بایستیم، دقیقا کنار شما می‌ایستیم و حقیقت را می‌گویم تا در کنار هم رشد کنیم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->